BEHANDELVOORWAARDEN VAN HET BARDIERGILDE
Algemene Voorwaarden:
- Deze algemene voorwaarden gelden voor iedere overeenkomst tussen Trimsalon TimeLess en de eigenaar/houder van het te behandelen dier in de salon.
- Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn alleen geldig als deze schriftelijk of elektronisch zijn overeengekomen.
- Fouten of vergissingen op de website, in folders of andere publicaties van Trimsalon TimeLess zijn niet bindend.
Tarieven:
- Een samengestelde prijsopgave verplicht Trimsalon TimeLess niet om een deel van de opdracht uit te voeren tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
- De klant verbindt zich ertoe de afgesproken prijs aan Trimsalon TimeLess te betalen.
- Indien dit niet vooraf is besproken, gaat Trimsalon TimeLess ervan uit dat de klant bekend is met de tarieven. Deze tarieven zijn te vinden op onze website onder het kopje “Tarieven”.
Er kan een meerprijs worden gerekend als het te behandelen dier:
- Klitten, vlooien, teken of luizen heeft
- In een slechte vachtconditie verkeert
- Of moeilijk gedrag vertoont
Aansprakelijkheid:
Door opdracht te geven aan Trimsalon TimeLess erkent de opdrachtgever dat Trimsalon TimeLess een inspanningsverplichting heeft. Trimsalon TimeLess zal zich naar beste kunnen inspannen om het gewenste resultaat te bereiken, maar kan dit niet garanderen.
Trimsalon TimeLess is niet aansprakelijk voor:
- Het niet of niet-volledig bereiken van het beoogde resultaat
- Schade die ontstaat als gevolg van een behandeling waarbij vooraf is uitgelegd dat het aanleveren van een geklitte vacht risico’s met zich meebrengt
- Door akkoord te gaan met de behandeling van een geklitte vacht, accepteert de klant deze risico’s, tenzij blijkt dat de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Trimsalon TimeLess
De trimmer/trimster garandeert dat:
- De uitgevoerde behandeling voldoet aan de eisen van vakbekwaamheid
- En dat gebruik wordt gemaakt van deugdelijke middelen en materialen
De trimmer/trimster mag ervan uitgaan dat:
- Het te behandelen dier in goede lichamelijke conditie verkeert
- Omstandigheden die het resultaat van de behandeling kunnen beïnvloeden, zoals medicijngebruik of allergieën, vooraf door de eigenaar/klant worden gemeld
- Een slecht onderhouden vacht kan een afwijkend eindresultaat opleveren
Als de behandeling niet aan de verwachtingen van de eigenaar voldoet:
- Kan de eigenaar binnen 48 uur na de behandeling een klacht indienen bij de trimmer/trimster
- De klant moet de trimmer/trimster de kans geven om de klacht op te lossen door middel van een nieuwe behandeling
- De trimmer is niet verplicht om geld terug te geven bij ontevredenheid
- Het doel is altijd om de klant (en het dier) met een tevreden resultaat te behandelen. Eventuele aanvullende behandelingen dienen door de klant (de eigenaar) te worden betaald
De trimmer/trimster aanvaardt geen aansprakelijkheid indien:
- De klant tegen advies in toch bepaalde werkzaamheden wil laten uitvoeren
- Of als de trimmer/trimster besluit de ingeplande werkzaamheden te weigeren omdat hij/zij er niet achter staat
No-Show Beleid:
Wij hanteren een no-show beleid omdat wij, zoals bekend, geen standaard trimsalon zijn, maar transparant en duidelijk. We vinden het niet nodig om no-show kosten door te berekenen in de prijs van onze bestaande behandelingen. Trouwe klanten zouden hiervan niet de dupe moeten worden.
Onze voorwaarden voor no-shows zijn als volgt:
48 uur voor behandeling – kosten: Gratis
• Klanten kunnen tot maximaal 48 uur van tevoren gratis annuleren. In de ontvangstmail die je ontvangt, zit de optie ‘afspraak annuleren’ of ‘afspraak verzetten’. Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.24 uur voor behandeling – kosten: 50%
• Klanten die hun afspraak binnen 24 uur voor de behandeling annuleren, betalen 50% van de behandeling voor de gereserveerde tijd en plaats.Niet gekomen/Vergeten/Te laat – kosten: 100%
• Wat verstaan we onder te laat? U bent te laat wanneer we niet aan de behandeling kunnen beginnen omdat de planning daar geen ruimte meer voor biedt. Klanten die hun afspraak niet nakomen, te laat zijn, of zonder bericht niet verschijnen, betalen het volledige bedrag voor de gereserveerde tijd en plaats.
• De no-show incasso wordt behandeld door het bedrijf Ik kan niet meer B.V.
E-mail Herinnering:
Je ontvangt één dag voor jouw afspraak een extra herinnering via e-mail. Soms komen deze herinneringen in de spam-box terecht, waardoor het lijkt alsof deze niet is verstuurd. Deze e-mail is een extra geheugensteun; je bent echter zelf verantwoordelijk voor het noteren en nakomen van jouw afspraak. Als je niet meer weet wanneer je afspraak is, neem dan contact met ons op.
Overmacht:
Wanneer er door overmacht geen doorgang kan vinden van de afspraak, zowel door de trimmer/trimster als door de klant (eigenaar), zal er een andere datum worden gepland.
Onder overmacht verstaan wij:
• Extreme weersomstandigheden
• Overlijden
• Autopech
• Of onverwacht niet werkende materialen van de trimmer/trimster
• Zowel de klant (eigenaar) als de trimmer/trimster dient de overmacht aan te geven. Geen gehoor beschouwen wij als een no-show!
Aansprakelijkheid Klant (Eigenaar):
Indien er schade wordt aangericht door het te behandelen dier aan dieren, trimmers of (on)roerende goederen in de salon, is de eigenaar van het dier aansprakelijk voor alle geleden schade. Wij raden daarom aan als klant een WA-verzekering af te sluiten voor het te behandelen dier.
Contact:
Mocht je als klant nog vragen hebben over de algemene voorwaarden, dan staan we je graag te woord.